perjantai 5. elokuuta 2016

Kahvittelua ja kyläilyä


Heinäkuun lopulla pikkusiskoni soitteli ja kertoi olevansa tulossa kaupunkiin. Samalla tulevat sitten yleensä meitä moikkaamaan, kun 50km:n päästä tänne Turkuun tulevat. Olin taaperon kanssa kaupungilla, joten pikaiseen käytiin kaupasta hakemassa valmiskakkupohja. Mä olen niitä käyttänyt, kun ei ole aikaa itse leipoa tai ollaan mökillä. Mielestäni ne ovat yllättävän hyviä ja on vieraillekin hyvin maistunut. Tälle kertaa tuli vain hieman makea, kun laitoin pohjan päälle jääkaapista löytyvää hilloa (se oli siis aika makeaa). Kostutun pohjan ananasmehulla ja ananasmurskan laitoin myös pohjan päälle. Mä tykkään banaanista kakussa, joten sellaisen myös survoin mukaan. Koristelu oli tällä kertaa myös hyvin yksinkertainen: kermavaahtoa, passion hedelmää ja tuoreita mansikoita. Hedelmät hain torilta. Mulla on Tupperwaren Speedy Chef kerman vatkaamiseen ja se on tosi tehokas. Niin tehokas, että meni vahinkossa enemmän voin puolelle, kun mieheni sekoitti hieman liikaa. Onneksi lähikauppa on lähellä ja mies meni sieltä hakemaan lisää kermaa uutta satsia varten :) 

Someaikana pitää ottaa kuvia sieltä täältä. Myös siskoni otti kuvan kakusta
(vaikkei se kovin kummoisen näkönen ollutkaan).
Taapero kärkkymässä herkkuja.

Ilta oli kaunis ja päätettiin mennä ulos istumaan ja nauttia kahvit siellä. Meidän taloyhtiössä on kiva leikkipaikka ja Staffan sai siellä leikkiä muiden kahvitellessa. Hänkin kävi välillä hakemassa hieman purtavaa ja jatkoi taas pian leikkejään. Oli kiva nähdä siskoa ja hänen miestään, sillä he olivat pian lähdössä häämatkalle. Itse asiassa, juuri tälläkin hetkellä kirjoittaessani tätä he ovat jossain päin ihanaa Italiaa. Voi onnekkaita! Enkö mä olisi voinut päästä salamatkustajana vaikka matkalaukussa?!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristät päivääni kommentillasi!